top of page
Search

Jerusalem design week 2019 ~ בקרוב שבוע העיצוב בירושלים 2019

השנה, שבוע העיצוב בירושלים יתקיים בין התאריכים 13-16 ליוני ויוקדש לאחת מארבע רוחות השמים, למקום בו זורחת השמש, ל"מזרח", בכל קונטציה שהמילה הזאת יוצרת אצלכם.

ירושלים תארח כ-150 מעצבים ומעצבות מכל העולם בבית הנסן, מרכזת בזק, מוזיאון הטבע, מוזיאון לאמנות האסלאם ובמרחב הציבורי. בנוסף לתערוכות העיר מזמינה אותנו להנות מסרטים, הרצאות, סדנאות ומפגשים עם אוצרים, אדריכלים, מעצבים גרפיים ואפילו חקלאים.

אנחנו לא הולכות לפספס את האירוע הזה 💯%! ואתם?

בונוס נחמד: הכניסה למתחמים והשתתפות בכל האירועים ללא תשלום!



טעמו של עיצוב

כל שנה מארגני הפסטיבל בוחנים נושא או רעיון כלשהו, כך ב-2017 בפני מעצבים ומתכננים עמדה משימה להשתמש במוטיב האיים Islands ולחקור את העיצוב כתחום שמגשר בין גבולות חברתיים, פוליטיים ותרבותיים. עבודות שהוצגו היו מפתיעות ומעוררות תהיות רבות.


שיתוף פעולה בין המעצב הישראלי רמי טריף לבין המעצב ההולנדי מאוריציו מונטלסקי הוליד קיר מבלוקים עם פטריות, אובייקט מוזר, קצת דוחה אבל מהפנט. הרעיון מאחורי היצירה להפוך קיר, כסמל של הפרדה, למטע פטריות המזמין אנשים לבוא יחד, לחצות את המחסום התרבותי והפוליטי ולקצור את היבול. אנו לא בטוחות שהפעולה הזאת הותרה בפועל בתצוגה, אבל זהו הקונספט.

עוד עבודות שהוצגו בשבוע העיצוב ב-2017 ...


ב-2018 מעצבים ומארגני הפסטיבל עסקו בהארכת הקיום הפיזי שלהם ואולי גם שלנו, הזיכרון והזהות במהלך חיינו. גם אז, עבודות שהוצגו ברחבי העיר השאירו רבים פעורי פה.

בנוסף ליצירות אומנות ועיצוב מרתקות, המבקרים הדגישו במיוחד את המופע העליז שהתקיים בליל הפתיחה והוקדש למעצבים, אמנים ומבצעים שבמסגרת הפסטיבל התבקשו להתבטא בחופשיות ולשתף את מה שיש להם לומר על חיים בישראל.

לא הצלחנו להגיע לפסטיבל שנה שעברה ולהנות מהריקוד, אך ללא שום ספק בתמונות זה נראה כמו חוויה מרתקת!




הפעם פנינו מועדות למזרח



חודש הבא, כ-150 מעצבים יבחנו את המונח "מזרח" בקונוטציות השונות וינסו לענות על שאלות "מה רואים כשמתבוננים אל המזרח?" "של מי המזרח?". אין ספק שהמקום בו זורחת השמש מושך את תשומת לבם של הרבה אמנים, הפעם, אנו נזכה להיות ממש חלק מעשייה והיצירה הזאת.

חשוב לציין, שמארגני השבוע העיצוב מבטיחים לנו, לאנשים הפשוטים, גם הנהות קטנות של החיים, מתחם אוכל ומשקאות שיארח מוסדות קולינריים מקומיים מוכרים כמו פיצה פלורה, בית הקפה של משק עפאים ובר "הדיר", וגם מחנות הפופ-אפ לעיצוב ישראלי של "אסופה".



באתר תיירות הרשמי של ירושלים תוכלו לקבל מידע מפורט אודות הימים, השעות ומקומות ספציפיים בהם יערך הפסטיבל. כמו כן, לקבל קצת טעימות ממה שהולך להיות שם:






👌 ערב הפתיחה

בערב הפתיחה החגיגי תוכלו לבקר בבית הנסן המחודש. לכבוד שבוע העיצוב הוא קצת שינה את פניו ברוח "המזרח" הודות ל-HQ אדריכלים ופרויקט "90 מעלות" - מערכת פיגומים אלכסונית שתוכננה במיוחד עבור האירוע. את הערב יפתחו הופעות חיות של רקדנים, די.ג'ייז וראפרים ירושלמיים בפבליון החדש. חלל התערוכה Club All גם ישתדרג עבור ערב שכזה ויציע למבקרים אוירה של מועדון לילה סיני, כולל הופעות, בר ואפילו סלון אירוח וטיפוח מיוחד, בו תוכלו להתפנק בידיים טובות, מאמינות שכך, ולקבל טיפולי ציפורניים, קעקועים שיער ועוד.

ובזמן שאתם מחכים ל"הופעה בהפתעה" שתנעל את ערב הפתיחה תוכלו להנות ממופע אמנותי של רחפן המנהל דיאולוג ע"י ציור בזמן אמת, טראסות מהממות עם "שוק זריחות" שיציג עבודות של בוגרים ומרצים מהאקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל. בקיצור, זה הולך להיות שבוע מעניין, צבעוני ומגוון.



לא צריך להיות פטריוט או מעצב כדי להבין את חשיבותו של שבוע כזה בארצנו הקטנה. כל אירוע עיצובי ואומנותי יש לו פוטנציאל לשים גם אותנו על המפה. אנו נהיה שם לצלם, לסקור, לחקור, להבין ולהביא לכם את זה באחד הפוסטים הבאים, אבל הכי כיף אם תיהיו שם יחד איתנו.

נשמח לשמוע אם מישהו מכם כבר ביקר בשבוע העיצוב בשנים הקודמות ומי מכם מתכוון להגיע השנה, יכול להיות שניפגש :)


לינקים לכתבות על פסטיבלים בשנים הקודמות ותודות על התמונות 😘




122 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page