top of page
Search

מוזיאון העתיד

10 מוזיאונים שיפתחו ב-2019


שנת 2019 מחדשת לנו בכל התחומים, גם ארכיטקטונית וגם אומנותית ותרבותית. ברחבי העולם יקומו מוזיאונים חדשניים שיעניינו אלפי מבקרים גם ביופיים החיצוני וגם בתכלית שלהם.


ב-28 למרץ 2019 יפתח לקהל הרחב המוזיאון הלאומי של קטאר בעיר דוחה.

למרות שלא הרבה ישראלים יזכו להתרשם ממנו בלייף, אי אפשר לוותר על המבנה המרשים הזה, שתוכנן ע"י אדריכל ז'אן נובל, מבחינה מקצועית. את המראה המרהיב מבנה מקבל אודות לסדרת דיסקים מפלדה מצטלבים שיוצרים עלי כותרת של וורד החולות. החזיתות מרופדות בלוחות בטון וזכוכית. במוזיאון יש חדרים לתערוכות קבועות, גלריות, להרצאות ודיונים, פורום, מסעדה, בית קפה, כמה חנויות, חדרי חנויות וסדנאות שיקום.



ב-2019, בית הספר העליון לבנייה ותכנון בסגנון באוהאוס יחגוג את יום הולדתו ה-100, בעיר הולדתו ווימאר שבגרמניה. שם, ב-6 לאפריל יפתח המוזיאון החדש של בית הספר לבאוהאוס עם תערוכה קבועה של יצירות מודרניסטיות. בכיכר המוזיאון נבנה קיוסק ,שתוכנן על ידי רומי היילנד וקריסטיאן פייפר, אשר יהפוך לסימן ההיכר של המודרניזם הווימארי. מוזיאון נוסף ייפתח ב-8 לספטמבר בדסאו. לשכת אדריכלים ברצלוניים עיצבה "תיבת" זכוכית ופלדה בשטח של כ-2100 מטרים רבועים, שם יציגו פרטי עיצוב וקולקציית תמונות סטילס.



ב-5 לאפריל, ייפתח מרכז התרבות הניו יורקי במנהטן, בתכנונו של סטודיו דילר סקופידיו + רנפרו יחד עם קבוצת רוקוול. הוא הפך לחלק מפרויקט פיתוח מפואר של שכונת הדסון-ירדס בשילוב עם גורדי שחקים, בנייני מגורים ומתקנים מסחריים וחברתיים. אחד המאפיינים הבולטים והמיוחדים במבנה "מקקורט" – ביתן זכוכית על גלגלים בשטח של כ-18.5 אלף מטרים רבועים, המיועד לתערוכות, קונצרטים, פסטיבלים ואירועים זמניים אחרים.



באביב הקרוב, חובבי אומנות ברחבי העולם יוכלו להתרשם ממוזיאון לאמנויות ווסט בונד, בסין. מרכז פומפידו שבפריז, בשיתוף עם החברה הסינית ווסט בונד, פיתחו חלל תצוגה בשנחאי. עבודה על שטח של כ-25000 מטרים רבועים הוטלה על האדריכל הבריטי דייוויד צ'יפרפילד. שלוש גלריות המאורגנת סביב אטריום בגובה של שלוש קומות יציגו לקהל הסיני ולמבקרים ממדינות השונות את האומנות האירופית ובין היתר את אוסף היצירות המודרניות והבולטות ביותר של אמנים סיניים.



במאי 2019 ארה"ב תהיה גאה להציג מוזיאון נוסף - מוזיאון פסל החירות, גלריה החדשה של חפצים היסטוריים של ליברטי איילנד, כולל הלפיד המקורי של פסל החירות, שיהיו הפעם עמידים בפני שיטפונות ורוחות, לאחר שהרשויות למדו לקח מ-2012 , כאשר האזור נפגע קשות במהלך הוריקן סנדי. בניין בשטח של כ- 2500 מטרים רבועים תוכנן ע"י אדריכלים פיקסקולובורייט, שבחרו בחומרים ששימשו ליצירת הפסל עצמו, כגון גרניט מקומי וברונזה. בתוך המבנה מתוכננת תצפית.



בקיץ 2019,ייפתח החלל המורחב MoMA. הפרויקט של דילר סקופידיו + ורנפרו כולל בתוכו הרחבה של המדרגות בסגנון באוהאוס שנהרסו במהלך השיפוץ בשנת 1984, הרחבת גלריות, יצירת קשר בין שטח קמעונאי לרחוב. האדריכלים מבטיחים שהשינויים, לובי חדש, חללים שהורחבו יהפכו את הביקור במוזיאון לאינטימי יותר גם אם יהיו יותר מבקרים.



בקיץ הקרוב תוכלו לבקר במוזיאון המדע החדש בלונדון. פרויקט שיקום של מוזיאון המדע בלונדון נמצא בבעלות WilkinsonEyre . שטח קומת הקרקע יוכפל ע"י גלריות חדשות המיועדות לתחום הרפואה. אחד האובייקטים החשובים ביותר במוזיאון - דמות הברונזה של ריק ג'נסט, הידועה יותר בשם "קרב זומבי", בגלל היותה מכוסה קעקועים של עצמות בכל חלקי הגוף.



מוזיאון האקדמיה לאמנות סינמטוגרפית ייפתח בסוף השנה בלוס אנג'לס, ארה"ב. המוזיאון נבנה על בסיס חנות הכלבו של חברת מאי (1939). הפרט הבולט ביותר בבנייה החדשה, שתוכננה על ידי רנצו פיאנו, כיפה ענקית של זכוכית ופלדה, כשמתחתיה ממוקם אולם קולנוע עצמו. שטח הבניין יותר מ 4,500 מטרים רבועים. באולמות המוזיאון יהיה ניתן לראות את המתקן האימפרסיווי, המוקדש לאבולוציה של הקולנוע, סרטים ואובייקטים מרכזיים מאוסף המוזיאון.



אדריאן צ'ן, ניו-וורלד-פיתוח, השיקה רשת של מוזיאונים ומרכזי קניות היברידיים שבהם מתקני אמנות נועזים משחקים תפקיד מרכזי. בדומה לגרסת שנחאי, הגרסה החדשה בהונג קונג נועדה להעלות את הסמכות של אמנים מקומיים ולמשוך אליה צרכנים צעירים.

97 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page